A A A

Sezon zimowy czas zacząć

Firma "KB-TOUR" poleca swoje usługi w zakresie podstawowych czynności serwisowych.

 

Narty po leżakowaniu powinny być odpowiednio przygotowane do sezonu zimowego.

Najczęściej wykonywane w tym zakresie czynności to: oczyszczenie nart z brudu i ze starego lub zabezpieczającego smaru, polerowanie ślizgów wydobywająć jego strukturę, ostrzenie krawędzi (tuning krawędzi bocznej i podniesienie krawędzi dolnej), nałożenie smaru na zimę, cyklinowanie tego smaru i polerowanie ślizgów. Wiązania również należy przedmuchać sprężonym powietrzem i ewentualnie nasmarować.

 

Za niewielkie pieniądze można skorzystać z usługi mojej firmy. Wystarczy telefon - przyjadę zabiorę narty a następnie odpowiednio zabezpieczone dostarczę spowrotem.

Brzmi jak slogan - ciesz się wspaniałymi właściwościami swoich nart w kolejnych sezonach zimowych. Może dziwiłeś się, że narty słabo jadą - masz przyczynę nieodpowiednia dbałość o narty.

 

 

Cennik podstawowego serwisu nart.

Rodzaj usługi

1 para nart

Przygotowanie nart do sezonu zimowego (oczyszczenie , smarowanie wiązań, smarowanie ślizgów na gorąco, polerowanie, oraz ewentualne uzupełnienie ubytków, bez ostrzenia krawędzi)

15 - 40 zł (w/g. umowy uzależniona od stanu ślizgów i zakresu usługi)

Smarowanie na gorąco i polerowanie w trakcie sezonu zimowego  (smar uniwersalny HOLMENKOL)

15 zł

Zabezpieczenie nart po sezonie zimowym (smar uniwersalny HOLMENKOL)

15 zł

Naprawa ubytków w ślizgu pałeczką kofiksową TOKO

15 - 30 zł (w/g. umowy uzależniona od wielkości ubytków)

Ostrzenie nart według znanych przez klienta kątów (tuning krawędzi bocznej, podniesienie krawędzi dolnej) - nie eksperymentuję ostrzę wdług wskaząń klienta

20 zł

 

Do smarowania sezonowego i posezonowego stosuję serwisowy smar do nart zjazdowych, biegowych i desek snowboardowych zwany również parafiną narciarską niemieckiej firmy HOLMENKOL. Smar nakładam na gorąco przy pomocy żelazka firmy TOKO.

Universal Wax Bar Pink to idealny uniwersalny smar o szerokim spektrum temperaturowym mający zastosowanie jako podkład bazowy lub jako samodzielny smar zjazdowy i treningowy. Universal Wax Bar Pink to smar koloru różowego, do stosowania w zakresie temperatur od +10 C do -20 C.

Przygotowanie nart przed sezonem: usuniecie smaru cykliną epoksydową; usunięcie pozostałości smaru szczotką z mosiądzu i strukturyzacyjną a następnie szczotką twardą i szczotką miękką oraz szmatką (jeśli klient sobie zażyczy również oczyszczenie specjalnym płynem do ślizgów);  naniesienie smaru na ślizgi i rozprowadzenie go przy pomocy żelazka; przy pomocy szczotki wydobycie struktury ślizgu następnie polerowanie ślizgu szczotką twardą i miękką.

Naprawa ubytków w ślizgu: ubytki uzupełniam palącą się i kapiącą pałeczką kofiksową, którą "wlewam" na ślizg, nadmiar usuwam przy pomocy cykliny metalowej. Następnie poleruję kolejno trzema szczotkami o różnej twardości i właściwościach.

Ostrzenie krawędzi: krawędzie ostrze według informacji uzyskanych przez właściciela nart (nie eksperymentuję), gdyż zmiana podniesienia krawędzi dolnej lub kąta krawędzi bocznej wpływa na zmianę zachowań nart. Zmiany mogą być na tyle istotne, że właściciel nie pozna własnych nart. Cały proces jest następujący: rozpoczynam od podniesienia krawędzi (ostrzenie krawędzi dolnej) stosuję do tego 3 rodzaje pilników oraz diament, po naostrzeniu krawędzi dolnej za pomocą pazura usuwam nadmiar tworzywa ABS a następnie również stosując 3 rodzaje pilników i diament ostrzę krawędź boczną. W zależności od potrzeb stępiam przy pomocy specjalnej gumy końce krawędzi nart. Cała czynność wymaga nie tylko dużej precyzji ale też doświadczenia.

Zabezpieczenie nart po sezonie: czynności te polegają na dokładnym umyciu nart przy pomocy detergentu; nałożeniu na ślizgi smaru na gorąco przy pomocy żelazka, poluzowaniu sprężyn i wiązań a następnie nasmarowaniu ich przy pomocy sylikonowego sprayu, posmarowaniu krawędzi wazeliną.